vrijdag 30 december 2011

Brief aan de weemoed (2)

Allerbeste weemoed,

Heb je mijn brief al ontvangen?

Graag stuur ik je nog een ps. Vannacht kon ik niet slapen. Dat kwam door jou. Dit keer was je niet binnengekomen zonder te kloppen, maar dat weet je zelf natuurlijk ook wel. Ik kon niet slapen omdat ik me zorgen maakte over mijn brief aan jou. Ik ben bang dat ik een beetje hard tegen je ben geweest, weemoed. Ik heb maar weinig rekening gehouden met jouw gevoel. Ik heb vooral aan mezelf gedacht. Daarom wil ik mijn excuses aanbieden. Misschien is het helemaal niet goed om zoveel vragen te stellen. Misschien is het beter om geen antwoorden te krijgen. Maar dat laat ik helemaal aan jou over.

Wat ik nog wil zeggen, weemoed: Ik hoop dat het goed met je gaat! Ik zou best graag willen weten hoe je eruit ziet. Zodat ik je kan herkennen als ik je tegenkom. Dan zou ik je kunnen binnenvragen voor een kopje thee. Hoe zie je eruit, weemoed? Waaraan kan ik je herkennen? Welke thee vind je lekker?

En dan nog een allerlaatste vraag, weemoed: hoe verplaats je jezelf? Sluip je angstig rond? Zweef je genoeglijk in de lucht? Dobber je maar wat en steek je af en toe je hoofd boven water? Nu stop ik echt met vragen stellen. Ik wens je het allerbeste!

De gazelle








4 opmerkingen:

  1. Beste Gazelle, wat een fantastische brieven! En ik denk dat de weemoed deze tweede brief zeker zal waarderen:)

    Tinkerbell

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pas je op voor de Koningstijger Gazelle ? Je komt namelijk gevaarlijk dicht in "zijn" buurt ! Maar dit mag je ook als compliment beschouwen hoor ! ;-)

    Natuurlijk weet ik dat het geen competitie is en ik weet ook dat de brieven meestal niet echt serieus bedoeld zijn. Toch vind ik herkenning in jouw 'ps'. De lengte daarvan, jouw bedenkingen over wat je al geschreven had en het niet kunnen slapen daarvan, al was het alleen al omdat je daarna misschien gelijk wel je bed in gedoken bent. Of ik hier met weemoed aan terugdenk ? Dat niet direct, maar het hoort er ergens ook wel weer gewoon bij.

    Een goede jaarwisseling en de groeten !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Misschien zijn de Koningstijger en de Gazelle wel familie van elkaar ;). Maar hoe dan ook.. ik vind dat de gazelle mooi schrijft. En weemoed was natuurlijk wel aan de orde, met oudjaarsdag dan vooral :).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt knap geschreven Gazelle!:) En heel herkenbaar idd! En op een bepaalde manier, niet negatief hoor, voorspelbaar.. ik bedoel dit juist meer in de zin van.. ik herkende mezelf zó in deze brief.. dat ik kon verzinnen wat er kwam omdat ik t zelf oook wou vragen :p leuk! Ben benieuwd naar een volgende brief!:)

    BeantwoordenVerwijderen